Pepptalk

Har varit okoncentrerad några veckor tillbaka med min älskade ponny, som tidigare nämnt, stått still i utvecklingen... Känns så himla trist bara, men nu ska jag ta tag i allt och sätta fart. Idag blire lite "läskighetsträning" har med mig en matta som jag tror kommer skrämma upp henne totalt. Men det handlar om tilit, right? Jag menar, hur kommer hästarna i världscupen över gula bommar utan problem, eller vita eller blåa eller rosa. Poängen är att ryttaren måste få hästen att tro på det ryttaren bestämt sig för. ingen tvekan, varken hos hästen eller ryttaren. Det är mitt mål idag, att göra så att hon litar på mig och vågar ta sig över den där mattan som hon tror säkert kan röra på sig och bita henne. Men jag SKA lyckas. Och ni kommer få reda på hur matt tricket gick, kanske är det något att rekomendera?! Jag har än så länge nollkoll.

Så nu blire tilitsträning med Lina, även imorgon, och i övermorgon och dagen efter det o.s.v. Man får aldrig (aldrigaldrigaldrig) ge upp!

Skönt med lite pepptalk med mej själv, nu vill jag bara vara bäst...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0